Töltésrendszer

A töltésrendszer legalább olyan fontos része a motornak mint maga a motorblokk. Töltésrendszer nélkül ma már nincs  gyújtás és a világítás sem működik. A mai korszerű motorok, csak és kizárólag önidítóval vannak ellátva. Az indítómotornak van a legnagyobb áramfelvétele a rendszerben, ezért  fontos, hogy az akkumulátor megfelelő töltéssel legyen ellátva. A töltésrendszert három részre oszthatjuk:
-generátor
-feszültségszabályzó
-akkumulátor
Mindhárom egységnek kifogástalanul kell működnie, mert egyik sincs a másik nélkül. Azaz egy rossz akku képes tönkre tenni a feszültségszabályzót és persze fordítva is igaz. A hibás generátor szintén képes "kinyírni" a szabályzót. 
A feszültségszabályzók 99%-ban mérhetőek, így nagy biztonsággal kijelenthető, hogy működik az egység vagy sem. Komoly költségtől kímélhetjük meg magunkat, amennyiben nem "vakon" vásárolunk egy másikat és beszerelés után kiderül, hogy nem is a feszszabályzó okozta a hibát.
 
 

Feszültségszabályzók mérése:

A feszültségszabályzók mérése labor körülmények között is elvégezhető, nem feltétlenül szükséges  hozzá a motorkerékpár, bár maga a motor a legjobb "tesztpad"

A mérés 2 részből áll:

  • diódák mérése
  • feszültségszabályzó egység ill kimeneti egység mérése
Megfelelő méréssel nagy biztonsággal megállapítható a feszszabályzó helyes vagy hibás működése

 

Feszültségszabályzó mérése

Kérlek add meg a motorod típusát és az email címed, hogy segíthessek

Hírek

Ebben a szekcióban nem található cikk.