Töltésrendszer
A töltésrendszer legalább olyan fontos része a motornak mint maga a motorblokk. Töltésrendszer nélkül ma már nincs gyújtás és a világítás sem működik. A mai korszerű motorok, csak és kizárólag önidítóval vannak ellátva. Az indítómotornak van a legnagyobb áramfelvétele a rendszerben, ezért fontos, hogy az akkumulátor megfelelő töltéssel legyen ellátva. A töltésrendszert három részre oszthatjuk:
-generátor
-feszültségszabályzó
-akkumulátor
Mindhárom egységnek kifogástalanul kell működnie, mert egyik sincs a másik nélkül. Azaz egy rossz akku képes tönkre tenni a feszültségszabályzót és persze fordítva is igaz. A hibás generátor szintén képes "kinyírni" a szabályzót.
A feszültségszabályzók 99%-ban mérhetőek, így nagy biztonsággal kijelenthető, hogy működik az egység vagy sem. Komoly költségtől kímélhetjük meg magunkat, amennyiben nem "vakon" vásárolunk egy másikat és beszerelés után kiderül, hogy nem is a feszszabályzó okozta a hibát.
Feszültségszabályzók mérése:
A feszültségszabályzók mérése labor körülmények között is elvégezhető, nem feltétlenül szükséges hozzá a motorkerékpár, bár maga a motor a legjobb "tesztpad"
A mérés 2 részből áll:
- diódák mérése
- feszültségszabályzó egység ill kimeneti egység mérése
Megfelelő méréssel nagy biztonsággal megállapítható a feszszabályzó helyes vagy hibás működése
Feszültségszabályzó mérése
Kérlek add meg a motorod típusát és az email címed, hogy segíthessek
Hírek
Ebben a szekcióban nem található cikk.